bugün
yenile
    1. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      şu an show tv'de :d sansürlü oluşu keyfimi acayip kaçırıyor ama bu hâliyle bile çok güzel... t: 1977 yapımı ertem eğilmez filmi. senaryosu sadık şendil imzası taşır. enfes repliklere sahiptir. (bkz: o düşmanın gözü kör olsun hâlâ öldüremedi seni) not: selma > nigar
    2. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      şaban'ın en az üç kez ölüm tehlikesi atlattığı film. sayalım; - ilkinde kumandan hüsamettin askeriyede cinnet geçiriyor, tam "geberticem, bırakın. bu herifi öldürmek vatana hizmettir. harp hâlidir, bu herifin hesabını benden sormazlar. bırakın!" diyerek silahına davranacakken diğer komutanlar araya girer. o sırada savaşın bittiği havadisi gelir, şaban'sa tam o anda hüsamettin'i gafil avlar, artık sivil olduğu için onu öldürmeyeceği tezine onu inandırıp kumandanının elini ölüp helallik ister. - ikinci zaten malum, kadırgalı eşref. aslında şaban bu kabadayla iki defa karşı karşıya geliyor ama ikincisi pek büyük bir tehdit değil. ikinci seferde eşref'in elinde bıçak, şaban'ın elinde silah var ve şaban eşref'i vurarak haklıyor. yani olayın başından sonuna kadar şaban açısından bir risk yok. bıçak vs silah söz konusu olduğu için şaban'ın ikinci seferde ölüm tehlikesi atlattığını söyleyemeyiz. o yüzden sadece birinci seferi ölüm tehlikesi olarak baz almalıyız. onda ise ciddi bir tehdit var. şaban'ın elinde gül, eşref'inde bıçak :d fakat şaban abim şık bir vücut çalımıyla eşref'i pencereden aşağıya yollamasını biliyor. - sonucusu ise malum. yine hüsam :d benzer bir cinnet geçirmeyle hüsamettin ailesinin ortasında cinayet işleme raddesine gelir, "öldürücem, yok ol şaban." naraları atar, silahını sağa sola savurur, geride şahit bırakma pahasına şaban'ı öldürmeye razıdır artık... derken evin ortasına ikinci havadis gelir, harp ilan olmuştur. şaban bu sefer de artık askeriyenin malı olduğu için kendisinin öldürülemeyeceği tezini hüsamettin'e inandırır, yine hayatta kalır. şaban'ı herkes akılsız olarak bilir ama en kritik anlarda en zeki ne hikmetse o oluyor... hayatta kalmayı biliyor bir kere. güçlü zayıfı ezer prensibine her seferinde yaşayarak muhalefet ediyor maşallah. gerçi iş doğal seçilime kalsa hüsamettin hayatta kalmak konusunda şaban'dan bile daha başarılı hajshjagfsah son olarak biraz da ramazan lannister'den bahsetmek istiyorum. kalleş bücür. arkadaşının çorbasına konar, sigarasına konar, selma'yı kapmak için şaban'ı safinaz'la (ayşen gruda) baş göz eder, kadırgalı mevzusunda eşref'in adam deşmesini izlerken nigar'a getirdiği gülü şaban'a bile çaktırmadan yer, devamında ise hüsamettin'in kayınpederi olan paşa baba kadırgalı meselesini sorar sormaz "efendim bütün kabahat şaban'ın." diyerek topu şaban'a atar. ama paşa baba bu işi yapanları mükafatlandıracağını beyan edince utanmadan şaban'la beraber onore edilir. not: şimdi ben bu saatte bu entryi niye girdim? nasıl girdim? bunu izaha gerek yok. gördünüz, yazdım girdim. (siz bir de beni gecenin köründe icra edilen yemek masası sohbetlerinde boş yaparken göreceksiniz...)
    3. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      şu an show tv'de yayınlanan. 10 dk. olmadı başlayalı. birtakım analizler; (#4454299) yeni teori: şaban, hüsamettin onu düşman karargahına sürünerek yolladığında, bilerek salağa yatıp görevi tek taraflı iptal etmiş olabilir... düşman saflarına geçememiş olması mallığından değil, kurnazlığından yani. çünkü görev verilirken bu işte gitmek var, dönmek yok dendi. şaban o laf sonrası o göreve gider mi olm ya? bunu da eklersek şaban bu filmde 4 defa ölüm tehdidi atlatmış oluyor. üstteki analizde uzun uzun anlattım, konu ölüm olunca şaban bir hayatta kalma uzmanıdır...
    4. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      bu başlığa bu kadar entry girmiş olmama şaşırmıyorum da siz nasıl olur da buraya hiç uğramadınız hayret doğrusu. anlık frekans: MALSINIZ ÇÜNKÜ HDAKSJDHAHSD . her neyse. bu sefer değinmek istediğim meseleye gelince; bu filmin muzip olmanın hakkını verişi beni mest ediyor... "şaban oğlu şaban" dendiğinde aklınıza gelen şey hoş bir yeşilçam komedisi + aile filmi değil mi? öyle ya, kaç kuşaktır ülkece bu filmi bayıla bayıla izliyoruz. bir kere bile gözümüzü, kulağımızı ekrandan kaçırma gereği duymadık ailemizle birlikte bu filme odaklanmışken. oysa bu filmde şöyle replikler var; --- spoiler --- + canım feda olsun nigar'a... - benimki de feda olsun... eşşoğul eşşek! nigar'a sulanamazsın. + sulanırım! (dhashjdgaskd) gider aşkımızı ilan ederiz, hangimizi beğenirse o nigar'ı alır. - öbürü ne alır? (DHJKASJKDHASD) + öbürünü karıştırma be! ilgili sahne; link . üstteki durumun bir de selma versiyonu var; - selma'yı sana yedirmem! (dhasjkdhadj) burda ikimizden biri fazla! + evet! sen gidebilirsin!? (pratik zeka desen var...) - hayır gitmeyeceğim. anlaşıldı bu işi kan temizleyecek. + ne o biz de mi çamaşır yıkıyacaz? - hayır, vuruşacağız. + niye vuruşacağız? - selma için. sağ kalan selma'yı alacak. + öbürü ne alacak? - öbürünü karıştırma be. yürü! ilgili sahne; link . - şaban bey... + neeğğ? - bana niye sormuyorsunuz? beni niye aramıyorsunuz? hadi arasanıza beni!? ilgili sahne: selma'yı görünce: "seni arayayım mı :d" djkhasjkdhasjkdh . + size çok güveniyorum şaban bey. mutkala bulacaksınız elması... (elmas = g noktası??) "mıntıkama hoş geldiniz." dhjaksdhakjsd . + dikkat et başlıyorum. - ay öyle aniden olur mu? çok heyecanlandım... "bakın bütün vücudum titriyo." . şaban sözde sünnet olmuştur; + çok acıyo mu? - çok. + bir kere öpeyim de geçsin... "ya öyle söylesene, ben de şeyimi öpeceksin zannediyorum." dhasjkdhadjs . en bombasını sona sakaldım: + bu ne? - o ne? aaa... elma. + "s" koy. - koydum. + ne oldu? - s'elma... :d + KIÇINA KOY! - ayıp olur canım :d + koy! koy! - YAPMA YA, HERKESİN ORTASINDA OLUR MU? "elma's" dhasjkdhakjsdhas (adamlar anal sekse atıf yapıp koca bir ülkeyi kahkaya boğmuş, gel de saygı duyma...) --- spoiler --- bunun daha evdeki kör neşet sahneleri var, nigar'a yavşanılan sahneler var, şaban ve ramazan'ın bohçacı kılığında eve girmesi var, var oğlu var... kapıya sıkıştıkları sahnede "girilmiyor, kapı dar... başka kapınız var mı?" şeklinde inanılmaz pis bir metaforları var mesela dasjdkhasdjllas velhasıl; bu yapımın ortaya koyduğu şeyi iyi tahlil etmek icap eder. hacıvat - karagöz esintisinden başlayan ve modern anlamda oldukça ustaca bir saçmalık kullanımıyla, terbiyesizliğin sınırlarında ahenk eşliğinde dans ede ede dolaşıp bunca zaman hiç kimseden en ufak tepki çekmemeleri, aksine buralardan negatif tepki yerine aşırı pozitif tepkiler toplaması olağanüstü bir başarıdır. adamlar mayın tarlasında halay çekmiş, hiç kimseye de bir şey olmamış resmen. zira belaltı unsur kullanımı kullanım başına birer tehdittir, risktir, hata yapma lüksün yoktur. olur da hata yaparsan eline yüzüne bulaştırır, koca bir alanı berbat edersin. bak bakalım herhangi bir yer berbat olmuş mu? hayır. bu film adeta çiçek bahçesi.
      0ÇEK ELİNİ KIÇIMDAN ŞABAN! ASIL SEN ÇEK ELİNİ KIÇIMDAN RAMAZAN! - louis froziel 09.06.2023 17:26:12 |#4548604